22 Ağustos 2013 Perşembe

The Duchess {Düşes}



Yönetmen: Saul Dibb
Yapım: 2008
Tür: Dram, Biyografik, Romantik
Konusu:
18.yy İngiliz aristokratlarından Devonshire Düşesi Georgiana Cavendish hakkaındaki biyografiden uyarlanmıştır. 18.yy sonu, çok güzel ve büyüleyici Düşes Georgiana Cavendish, dönemin en etkileyici kadınıdır. Düşesliği, güzelliği ve karizmasına borçludur. Ancak yanlış politik hareketler, savurganlık, açgözlülük, kumar ve yaşadığı aşk onun itibarını düşürmüştür. Kendinden yaşça büyük, Devonshire Dükü ile evlenir. Bu evlilikle Georgiana moda ekolü haline gelir. Aynı zamanda kurnaz bir politikacıdır da. Ama Georgiana hala evliliğinde bulamadığı aşkı umutsuzca aramaya devam eder. 

Yukarıda kısaca belirtildiği gibi Devonshire Düşesi Georgiana Cavendish'in hayatını anlatan bir film bu.




Düşes, evliliğinde aşkı ararken kocasında, hiç karşılık bulamaz.






Düşes bir baloda yakın bir arkadaş edinir ama kocası ve edindiği yeni arkadaşı Leydi Bess Foster'ın sevgili olmalarıyla yanlış kişiyle evlendiğini bir kez daha kabul eder. Sonrasında ise asıl aşkı olarak gördüğü Charles Grey'le bir ilişki yaşamaya başlar.



Hatta yemek sırasında eşine bir teklifte bulunur; kısaca demek istediği şey ise "Sen benim ilişkime karışma, duygularıma saygı göster; ben de sizinkine karışmayayım, birbirinize olan sevgiyi anlayışla karşılayayım."

 Fakat dük "Ne anlaşması, kuralları ben koyarım sadece." der ve daha da ileriye gider...

Bu sahne filmdeki en yürek acıtan sahnedir bana göre... Ayrıca bu sahneyle birlikte izleyicinin Dük'e olan nefreti iyice depreşir. Yiğidi öldür hakkını yeme demişler; itiraf etmeliyim ki Dük'ü canlandıran Ralph Fiennes rolünün hakkını cidden iyi veriyor, o mimikler, o duygu geçişleri ve hisleri aktarışı mükemmel bence.





Çocuklarının hayatı için kendi hayatını feda edip aşkından vazgeçen düşes'e eşi iyi davranmaya karar verir. Ama ikisinin de mutlu mesut yaşayacağını düşünüyorsanız yanılırsınız; çünkü Dük ve Düşes sonunda boşanırlar ve Leydi Bess yeni Düşes olur.

Arada anlatmadığım birkaç olay da olmuştur fakat bu kadarı yeterli diye düşünmekteyim. Film kostüm açısından çok iyi, bütün bu fotoğraflar o yüzden bakmaya doyamadım desem yeridir. Ayrıca hemen şurada filmin bir eleştirisi yapılmış birçok noktaya değinilmiştir.


"There are three people in her marriage."




*fotoğraflar google görsellerden alıntıdır.

2 yorum:

Bodrum Katı dedi ki...

Çok güzel bir filmdi özellikle kostümlere bayılmıştım.

adaşehir dedi ki...

bir ogretmen; ben de bayıldım kostümlere...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...