20 Ağustos 2013 Salı

Pride & Prejudice {Aşk ve Gurur}



















Yönetmen: Joe Wright
Yapım: 2005
Tür: Romantik, Drama
Konusu:
18. yüzyılın sonlarında İngiltere'de bir genç kızın başına gelebilecek en iyi şey seçkin ve zengin bir koca bulabilmektedir. Evlilik yaşına gelen beş genç kızı için de Bayan Bennet benzer endişeler taşımaktadır, komşu malikaneye zengin ve bekar Charles Bingley taşınana kadar? Bingley'nin biçilmiş kaftan bir damat adayı olduğuna karar veren Bennet, damat adayı büyük kızı Jane'den hoşlanınca bir plan yapar. Jane'i yağmur altında atla Bingley'lere gönderecek ve o havada geri dönemeyecek olan Jane geceyi malikanede geçirmek zorunda kalacaktır. Ancak planda ufak bir değişiklik olur ve Jane hastalanır. Komşu malikaneye ablasına yardım için giden Elizabeth de aynı köşk de misafir olan Bay Darcy'nin takibine girer. Kendisiyle ilgilenen ilk erkek güzel Lizzie'yi heyecanladırsa da gönlünü bir askere, Bay Wickham'a kaptırır. Ancak gurur aşkın önüne geçecek ve kız kardeşlerin hayatları planlara sığmayacaktır. Küçük kardeş Lydia, Wickham'la kaçtıktan sonra Lizzie'nin hayatı geri dönülmesi zor kararların önünde pişmanlıklara mı mahkum olacaktır?

İzlediğim eski filmlerden bir tanesi daha. Keira Knightley dönem filmlerinde oynamaya devam etmeli bence. Hoş, dönem filmlerine Anne Hathaway de yakışıyor bence (evet, Becoming Jane'den sonra böyle düşünmeye başladım).Bu filmi izlediğimi gören kardeşimden ilk tepki: "Abla kitabını okuduğun yetmiyor, bir de filmini mi izliyorsun sen yaa!". Evet, izliyorum, ne olacak yani :)

"If your feelings are still what they were last April, tell me so at once. My affections and wishes have not changed, but one word from you will silence me forever. If, however, your feelings have changed, i would have to tell you: you have bewitched me, body and soul, and I love... I love... I love you. And ı never wish to be parted from you from this day on." {Mr. Darcy}


4 yorum:

Nebihan Akça dedi ki...

Keira Knightley bu tarz filmlerde favorim, yüzünü, gülüşünü çok doğal buluyorum. Bu tür filmlere bayılıyorum ama dekora, kıyafetlere, dönemsel simgelere odaklanmaktan kendimi alamıyorum :)

adaşehir dedi ki...

Nebihan AKÇA; dönem filmlerinde ben de kıyafetlere dekorasyona odaklanıyorum daha çok, bayılıyorum dönem film ve kitaplarına :)

Bodrum Katı dedi ki...

Bay Darcy harikaydı bu filmde gerçekten aşk ve gurur filmin başka bir adı olsa güzel olmazdı.

adaşehir dedi ki...

bir ogretmen; kesinlikle katılıyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...