19 Ağustos 2013 Pazartesi

Becoming Jane {Aşkın Kitabı}



















Yönetmen: Julian Jarrold
Yapım: 2007 / İngiltere / 120 dakika
Tür: Biyografi, Drama, Romantik
 Konusu:
Beyaz dizi serilerinin unutulmaz yazarı Jane Austen'in, gençliğinin ilk baharının hikayesi... Zengin bir erkek ile bir evlilik yapmayı kariyeri için hayati bir mesele olarak gören Austen, fakir bir ailede yetişmiş olmasına rağmen yazarlık konusunda farkedilmesini sağlayacak denli etkili yeteneklere sahiptir. Fakat bu yeteneklerin bir kadın olarak toplumda hiçbir değeri olmadığı düşüncesi dayatılmaktadır. Herşeye rağmen, kendini gösterebileceği tek yolun zengin Wisley ile evlenmesi olduğu düşüncesine karşı çıkmak ister. Ailesinin tüm baskılarına direnen Jane, yetenekli genç avukat Tom Lefroy ile tanışacak ve bu kendine güvenli genç adamla birbirlerine olan aşkları, sahip oldukları herşeyi bir kenara iterek yeni bir hayata başlamaları için büyük bir cesaret verecektir. Hiç evlenmemiş ve son derece soğuk bir kadın olarak tanınan İngiliz yazar Jane Austen’ın olgunluk dönemi eserlerine ilham olan 20’li yaşlarında yaşadığı tutkulu bir aşkın hikayesini anlatan Aşkın Kitabı’nda başrollerde Anne Hathaway ve James McAvoy gibi oyuncular yer alıyor.

Film izlemeyi kitap okumak kadar sevmiyorum. Kitapların cazibesi, kelimelerin gücü, insanın üzerinde bıraktığı etki bence daha farklı. Film izlesem dahi eski filmleri seçiyorum nedense hep. Becoming Jane yani Aşkın Kitabı da bir akşam sıkıntıdan patladığım anıma (Okumaya çalıştığım bir kitap vardı ve beni içine çekemeyince okumayı bıraktım. Zorlasam da olmadı, üstelik kitabın yarısını geçmiştim bile) denk geldi de izledim. İyi ki de izlemişim. Hala aranızda izlemeyininiz varsa (ki ben hiç sanmıyorum) ilk fırsatta izlensin. Anne Hathaway role o kadar yakışmış ki, bu filmde ayrı bir sevdim kendisini :) Yakın zamanda izlediğim başka bir dönem filmini daha paylaşacağım.


"I am yours... heart and soul..."




2 yorum:

Şerife dedi ki...

baş rol oyuncusunun bir gün filmini izlemiştim ve muhteşemdi buda izlenecekler listesine alındı

adaşehir dedi ki...

Şerife; Bir Gün'ü izlemedim ama kitabını okudum. Filminin methini çok duydum, dediğin gibi ben de Anne Hathaway'in rolünü güzel canlandırmış olabileceğini düşünüyorum, role yakışmıştır diye düşünüyorum izlemesem dahi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...