16 Ağustos 2013 Cuma

Gelin ve Damat Nişan Bohçasında Neler Olur?

Evet, gelelim en sık karşılaştığım soruya: Gelin ve damat nişan bohçasında neler bulunur, neler alınır? Öncelikle belirtmeliyim ki bu yöreden yöreye değişen bir durum. Ama malum eski adetlere artık pek sıkı bir şekilde bağlı kalınmıyor. Ben listemi aylar öncesinden nette dolaşırken yapmıştım, aman şunu da unutmuyum diye diye yazmıştım bir kenara. Sonra yazdıklarımı temize çektim ve bir liste oluşmuş oldu. Hatta yanımdan ayırmadığım bir defterim var, oraya not alıyorum hala, benim için önemli olan şeyleri, çünkü ben çok unutkanım ne yazık ki. Ne mutluyum ki canım sevdiceğim sayesinde bohçam istediğim gibi oldu ♥. Darısı isteyen herkesin başına (hayırlısıyla tabi). Hatta benim bu hazırlamış olduğum listem kışın abisi nişanlanan bir arkadaşıma da yaradı :) Bu arada isteğinize bağlı olarak değişiklik yapabilirsiniz tabi ki.

GELİN NİŞAN BOHÇASI
*Makyaj Kutusu
*Bornoz Takımı
*Tarak/Ayna Seti
*Elbise/Takım Elbise
*Eşarp/Şal-Bone
*Çanta
*Ayakkabı
*İç Çamaşırları
*6'lı Saten/Penye Gecelik Seti
*Terlik
*Pijama Takımı
*Bohça Takımı
*Çorap
*Çeyizlikler (Kayınvalidenin gelinine koymak istediği şeyler varsa konulur; nevresim takımı, pike takımı, yastık kılıfı, dantel, havlu, yazma, patik, lif gibi...)
*Hamam Seti
*Makyaj ve Bakım Malzemeleri (Artık ne kullanıyorsanız...)


DAMAT NİŞAN BOHÇASI
*Bohça Takımı
*5'li Robdöşambrlı Pijama Seti (Çeyizcilerde satılan damat setini almayın, onu bugüne kadar hiçbir erkeğin kullandığını görmedim. Onun yerine gidin iç giyim satan mağazalara 5'li veya 3'lü robdöşambrlı pijama takımları var, en azından kullanışlı ve verdiğiniz paraya değiyor gerçekten. Terliğini ve iç çamaşırını da ayrı alın. Yani kısacası çeyizcilerdeki damat setinin yerine sevdiceğinizin kullandığı ya da kullanabileceği şeyler almanız daha mantıklı.)
*İç Çamaşırı
*Terlik
*Pijama Takımı
*Takım Elbise
*Gömlek
*Kravat
*Ayakkabı
*Cüzdan
*Kemer
*Çorap
*Makyaj Kutusu
*Lif
*Bakım Malzemeleri (Parfüm, deodorant, traş seti, duş jeli, diş macunu ve fırçası, kulak temizleme çubuğu, tarak, tırnak makası vs.)

 İşte benim hazırladığım ve bağlı kaldığım liste bu şekilde. 
Umarım işinize yarar. 
Sormak istedikleriniz olursa elimden geldiğince yardımcı olurum. 
Sevgilerimle...


22 yorum:

GüzelGül dedi ki...

hepside cok güzel canim ama bu senin yeni evinmi??

Mein Blog/Blogum

adaşehir dedi ki...

Güzel Gül; öncelikle teşekkür ederim beğenmenize sevindim. Hayır benim yeni evim değil, annemin evi yani benim şu anda oturduğum ev ana ocağı ya da baba ocağı diye tabir edilen hiçbir yere hiçbir şeye değişilmeyecek has ev. Sanırım tam olarak okumadığınız için (genel olarak) böyle bir soru sordunuz. Hoş yeni evim de olabilirdi, içinde ben (biz♥) mutlu olduktan sonra eşyanın hiçbir değeri yoktur ki gözümde...

seldanın mutfak defteri dedi ki...

MErhabalar,
Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmmm....:))

adaşehir dedi ki...

selda'nın mutfak defteri; hoşgeldin :) sevgilerimle...

Nermin-yasin dedi ki...

Çok güzel olmuş benimde yarın sözüm var su an gelin bohçası hazırlama telaşesi var:)

oftas dedi ki...

Tuvalet kağıdını yazmayı unutmuşsun..Bu ne arkadaş kulak çöpünün falan ne işi var bohçada :)

adaşehir dedi ki...

oftas; çok rahatsız olduysanız girip okumazsınız hatta yorum bırakmazsınız ki bu benim için çok daha iyi olur :) Sonuçta blog benim bohça benim kulak çöpü benim :) Görüldüğü gibi her yazının sonuna :) konulduğunda yazılanlar hafiflemiyor gözümüze hoş gelmiyor :))) Mesaj net mi sayın oftas :))))

adaşehir dedi ki...

Nermin-yasin; güzel telaşeler bunlar, mutluluklar dilerim umarım herşey istediğiniz gibi olmuştur :)

Adsız dedi ki...

Herşey kusursuz bence ama bir kaçı bizim adetlerde yok:-) yinede çok güzel ama

adaşehir dedi ki...

Adsız; teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Bende sozlenicem az kaldi denilebilir bugun aileler tanisti hatta merakimdan bakaym dedim insallah hepsi gonlumce olur bunlari bohcada gorurum :)

adaşehir dedi ki...

Adsız; hayırlı olsun inşallah her şey gönlünüzce olur :)

hakan dedi ki...

Güzel bilgiler. Teşekkür ederim.

adaşehir dedi ki...

hakan; rica ederim...

Adsız dedi ki...

aydınlatıcı olmuş tskler de hamam setini çıkaramadım mesela ndir

adaşehir dedi ki...

Adsız; rica ederim. Hamam seti dediğimiz şeyde, bakır bir hamam tasının içinde sabun,mini şampuan vs.bulunur ve çeyizcilerde bulunabilir.

Unknown dedi ki...

Bu kadarina da gerek.yok bence cok abartili hangi devirde yasiyoru anlamadim.kullanilmayacak seyler var.sirf millete hava olsun diyealinacak seyler de var.kullanilmayacak seylerin yerinede altin yapsaniz koyssaniz saha mantikli olur bence.

adaşehir dedi ki...

Unknown; bunun yaşanılan devirle ne alakası var anlayamadım?! Uygulamak istediğim geleneği uygularım, bunu size ya da bir başkasına soracak değilim. Kusura bakmayın ama hava atmak istediğimi nereden çıkardınız, kendinizi-haddinizi bilin. Nefsimi körelttim içimde kalmasını istemediğim her şeyi de yaptım; bunu ne size ne de bir başkasına soracak değilim. Size göre kullanılmayacak şeyler olabilir ama demek ki benim için öyle değil. Nereye nasıl ne şekilde yatırım yapıp yapmayacağımı da eşim ve kendim belirlerim bunu da ne size ne de başkasına soracak değilim. Beğenmediyseniz sinir olduysanız okumazsınız ve de yorum bırakmazsınız olur biter.

gulsah dedi ki...

Peki erkeginkini kiz hazirliyo degilmi damat bohcasini yani

humay dedi ki...

hepsi cok guzel anlatilmis insallah bende boyle hazirlarim :)

Unknown dedi ki...

Abi bi erkek olarak iki maasim yetmicekmis gbj hissettim:) valla guzel telaslardir bunlar sanhsen ama insan korkmuyo dgl hani :) bilgi icin tesekkurler bu araa zaten bizi uzenler adetler yani adetler olmasa belki evlilik maddi anlamda bukdr zor olmaz ama yapacak bsy yk tabi

adaşehir dedi ki...

arif şen; cidden çok güzel telaşlar bunlar ama şunu düzeltmek lazım sanırım, sizi tenzih ederek söylüyorum, her yazan ona takmış ama hazırladığım bu liste genel bir listedir. Herkes imkanlarına göre alır veya almaz ona göre düzenler ekler çıkarır bir şeyler yapar. Ben kendim için hazırlama aşamasında öyle listelere denk geldim ki, ama kendime göre düzenledim. Yani buna bu kadar takmamak lazım. Aslında adetler üzmez insanı, her iki tarafın ailelerinin anlayışlı olup olmamasıyla alakalı bir durum bence. Aileler her şeyi isterse ve tabi bu durumda bir de üçüncü kişilerin burnunu sokmasıyla bir sürü acı şey yaşanır ne yazık ki.Yani benim düşüncem böyle en azından. Bu adetler de uygulanmazsa geriye nasıl bir anı bırakırız ki.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...