24 Haziran 2014 Salı

Hasankeyf - Part 4 (Vee Son :)









Gezimizin sonuna geldik sevgili blog.
Mutlu son mu diyelim :)
Efenim aşağılarda işte bööyle...
Buram buram tarih kokan Hasankeyf'te insanlar 8-10 sene öncesine kadar taşlara oyulmuş bu evlerde kalıyorlarmış. Daha sonra her biri teker teker çıkmışlar evlerden. Gezerken insan şaşıp kalıyor, nasıl yaşadılar ya da nasıl yaşıyorlardı acaba buralarda diye.
Gezimizin sonunda Çoban Ali ile tanıştık.
Kendisi Hasankeyf'in Rehberi.
Mağarada yaşamını sürdüren tek kişi.
Babası inat etmiş evinden ayrılmamak için.
Babası vefat ettikten sonra kendi mağarasından çıkıp babasının yaşadığı en tepeye yerleşmiş.
"Kaybolmuyor musunuz?" diye soran arkadaşıma anlatıyor hayat hikayesinin bir kısmını ve cevaplıyor sorusunu: "Buraların haritası sadece bende var, kaybolmam ben.". Zaten tüm ömrü burada geçmiş, nasıl kaybolsun ki.
Velhasıl sevgili blog, eğer bizim gibi kendi kafanıza göre hareket edip kafanıza göre gezmek istemiyor Hasankeyf'in tüm tarihi yapılarını sadece görmek değil hikayelerini de dinlemek istiyorsanız bulun Çoban Ali'yi. Zaten kendisi pek ünlü orada.
 
 

2 yorum:

Syhn dedi ki...

bu hasankeyf nasıl bi yer böyle dağ taş hep
bi de çok sıcak geldi bana.
ben de gezip görmek isterim açıkçası sadece postlarında yetinmek istemem :D
ancak sıcağa da hiç gelemiyorum.
tüm hasankeyf postları okundu ;)

adaşehir dedi ki...

Syhn; benzetmem ne kadar doğru olur bilmiyorum ama Kapadokya gibi düşün canım, taş ama asıl özelliği de o zaten insanların kayaları oyup ev yapıp içinde oturmaları. Ve evet çook sıcaktı biz gezdiğimizde, sıcağa gelemeyen ben bile gezdiysem senin de gezmen lazım :) Bu arada sabırla yazılarımı sonuna kadar okuyan bir sen varsın galiba :)) Bu yüzden teşekkürü bir borç bilirim: Teşekkürler Seyhan :))) Midyat'tan sevgilerle... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...