19 Mayıs 2014 Pazartesi

Grave of the Fireflies {1988}

 











"Grave of the Fireflies" yani Türkçe anlamı "Ateşböceklerinin Mezarı" 1988 yapımı bir anime filmi. 
 Amaan anime filmiymiş deyip geçilmeyecek bir film bu!
Birçok filme taş çıkartacak bir film bu!
Isao Takahata yazıp yönetmiş.
Yaşanmış bir olayı anlatır.
Hikaye, 1945'de Japonya'daki savaş esnasında kız kardeşini yetersiz beslenme sebebiyle kaybeden Nosuka'nın yazdığı aynı adlı yarı otobiyografik romanı temel alıyor. Kız kardeşinin ölümünden kendisini sorumlu tutan yazar bu romanı olayı telafi etmek ve trajediyi kabullenmesine yardım etmesi için yazmış. (kaynak: wikipedia)
Son sahne Siyah Tayt Giyen Kız ile beni benden aldı.
Hala içime oturan bir şey var.
Filmde o teyzelerine başlı başına gıcık oluyorsunuz zaten.
Teyze dediğin anne yarısı değil midir?
Üstelik bir de savaş ortamı var.
O nasıl bir bencilliktir.
Sadece teyzeleri değil, diğer insanlar da.
Son iki resim son sahnelere aittir.
Bu anime film ile ilgili o kadar çok resim koymak istedim ki...
Üstelik ne dersem diyeyim filmi yeteri kadar anlatamamaktan korkmaktayım.
İzlemek isterseniz yanınıza selpak depolamayı sakın unutmayın. 
Bakalım bu filmimize dair Siyah Tayt Giyen Kız ne demiş?
Yazısını okumak için tık tık...
 
 
 
 
*görseller gogıl amcaya aittir. Sadece son kolajı ben yaptım...
 


4 yorum:

Swotpisces dedi ki...

aaa çok merak ettim şimdi ben...

adaşehir dedi ki...

Swotpisces; kesin izlemelisin :)

darkolivee dedi ki...

animelere bayılan bir arkadaşım var
onun sayesinde bende sıcak bakmaya başladım artık :)
sahneler yürek burkuyor sanki
izlenmeli :)

adaşehir dedi ki...

darkolivee; evet yürek burkan birçok sahnesi var, ama izlenmesi gereken bir film kesinlikle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...