28 Ağustos 2012 Salı

İkinci Şans - Jane Green

Amtrak trenine {Acela Express} yapılan terörist saldırıda hayatını kaybeden 39 yaşındaki Tom'un ölümü, İngiltere'de arkasına bıraktığı ve birbirine yabancılaşmış dört okul arkadaşının hayatını değiştirecektir. Tom'un cenazesinde yeniden bir araya gelen, işkolik, kariyer merdivenlerini tırmanan kocası sayesinde bir banliyöde yaşamaya ve ev kadını olmaya zorlanmış, bir zamanların çiçek kızı Holly; bir hayvan barınağının yalnız yöneticisi Olivia; moda düşkünü karısıyla mutlu evliliği çocuk yapamadıkları için zor günler geçiren, yazar Paul; evli bir Hollywood deviyle gizli ilişki yaşayan, tedavi sürecindeki alkolik Saffron. Tom'un ölümü aralarındaki arkadaşlığı yeniden canlandırıyor, hayatlarını yeniden değerlendirmelerine fırsat veriyor ve onları sıcak bir finale doğru ilerletiyor. Masal gibi bir son sizleri bekliyor. New York Times çok satarı Jane Green'den yürekleri ısıtan bir dostluk ve kader öyküsü.

"Berbat bir gündü, ha? O zaman İkinci Şans'a bir şans vereceksiniz."
{Sunday Times}

"Bütün randevularınızı iptal edin ve okuyun."
{Tatler}

"Can sıkıntısına pansuman yapacak türde muhteşem bir roman. Tedavinin bir parçası!"
{Closer}



Gerçekten de can sıkıntısını gidermek için okunabilecek ama aynı zamanda da dostluk, bağlılık, aşk ve evlilik üzerine düşündürecek bir roman... 

"...Bunları düşünürken, boşanınca insanın neden arkadaş kaybettiğini de anladı. Sandığı gibi kocasını elinden alacak tehdit unsuru olduğu için değil, boşanmış kişilerin diğerlerinin de evliliklerini sorgulamalarına neden olduğu içindi. Ve kapalı kapılar ardından neler olup bittiğini asla bilemeyiz. Arkadaşlarımızın evliliğini güçlü ve kutsal sanabiliriz ama insanlar ayrılma nedeninizi ve yanlış olduğunu nasıl anladığınızı öğrendiklerinde kendi evliliklerinin de o kadar da güçlü olmadığını fark ederler. Ve eğer siz bunları yaşıyorsanız, günün birinde onlar da yaşayabilirler. Başımızı kuma gömüp her şey yolundaymış gibi davranmak çok daha kolaydır. Etrafımızdaki her şey un ufak olduğunda bile..."
{sf: 383}



4 yorum:

Mehtap dedi ki...

Kitaptan aldigin son psragraf cok dogru ve guzel yazmis yazar. listeme aldim sevgiler...

adaşehir dedi ki...

Mehtap; yorumun için teşekkür ederim Mehtap... Ne yazık ki olanları görmezlikten geliyoruz çoğu kez... Sevgilerimle...

Çatı Katı Blog dedi ki...

sevgili blog sahibesi artık hiç okumadığımı farkettirdin bana :( ve bir liste yapmaya başladım tekrar okuyacağım.. seçimlerine güveniyorum :) varsa böyle kaçırdığım postların bana yaz noluurr :) bu güzel postlarının devamını dilerim canım kocaman öperiim :)

adaşehir dedi ki...

çatı katı ilkaycım; ben bu aralar çok fazla okuyorum, çünkü rahat rahat okuyacağım son boş zamanlarım :( ve ilkaycım son zamanlarda okuduğum kitaplar genellikle romantik tarzda, ilgini çeker mi bilmiyorum :)
http://adasehir.blogspot.com/2012/08/gullerin-fslts-teresa-medeiros.html
güllerin fısıltısını ve linda howard'ın o gecenin adından'ı öneririm :) yani en azından sevdim ben, umarım sende beğenirsin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...