6 Ocak 2011 Perşembe

Trafikte Sorumluluk Hareketi


Bugün izlediğim hepimizi sorumluluğa davet eden, herkesin uygulaması gereken birşeylerin olduğunu anlatan bu reklam filmi çok dikkatimi çekti. Sözde hepimiz trafik kurallarını biliyoruz, ama iş uygulamaya geldiğinde kimse üzerine düşeni yapmıyor. Neden peki? İnsanlar arabalarına bindiklerinde artık kendilerini otomobilin bir parçası hissediyorlarmış ya da otomobili kendi uzuvlarından bir tanesi olarak görürlermiş.  Ne kadar doğru bir tespit! Neden en ufak bir şeyde hemen kornaya basılıyor anlayamıyorum. En basitinden örnek vermek gerekirse kırmızı ışık sönüp yeşil ışık yanar yanmaz arkadaki araçlar istisnasız hemen kornaya basıyorlar. Basınca ne oluyor, madalya mı veriyorlar, ya da öndeki aracın süperötesi özellikleri(ışık hızında hareket etmesi gibi ya da Edward Cullen hızına mı sahip) var da ben mi görmüyorum acaba? 
Şikayet ettiğim bir başka konu da yayalara yanan yeşil ışığın süresinin azlığı. Bazı yerlerde inanılmaz az süre tanınıyor yayalar için, anca koşarak geçmeleri gerekiyor karşıya; ki hadi bu gençler için kolay birşey ama peki ya yaşlılar? Çoğu kez görüyorum ya yayalara yeşil yandığında yine de durmayıp geçen üstüne üstlük ters ters yayalara bakan kendini bilmez şoförler (ki muhtemelen ehliyetini herhangi bir mağazadan bilmem kaç TL'lik alışverişten sonra promosyon ürün olarak vermeleri sayesinde alabildiklerini düşünüyorum ben!) var ya da kendilerine yeşil yandığı zaman karşıdan karşıya geçmekte olan yaşlı bir amca/teyze yolun sonuna yaklaşmış ama o saniyelerin azlığından dolayı tam geçememiş bir şekilde kalakalınca kornaya basan pek kıymetli(!) şoförler var ki kendilerine içimden "tüm iyi dileklerimi" okkalı bir şekilde sunuyorum genellikle, hatalı sollamalar da cabası... Buna benzer birçok olay var...
Tabi ki yayaların hiçbir suçu yok demiyorum ben, var olmaz olur mu? Kendisini aniden yola atanlardan tutun, sağına soluna bakmadan bir de elinde telefonla sanki bomboş bir arazide yürüyormuşçasına karşıya geçmeye çalışanlara kadar birçok olay var... Herkes sorumluluğunu bilir ve ona göre davranırsa, en önemlisi de karşımızdakine bir insan olduğu için saygı duymaya başlarsak tüm bunların olmayacağına inanıyorum ben... Neyse ben yeterince çok uzattım konuyu, asıl konumuz olan "Trafikte Sorumluluk Hareketi" 'ne dönelim.


"T.C. Ulaştırma Bakanlığı'nın koordinasyonunda, "Trafikte Sorumluluk Bilinci" alanında çalışma yapan kurum ve kuruluşlarla işbirliğinde gerçekleştirilen projeyle "Trafikte Can Güvenliği" konusunda koruyucu önlemler alınması ve sorumluluk bilincinin geliştirilmesi konularında toplumda farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır.
Proje konumlandırılırken, Türkiye'nin en önemli sorunlarından biri olan trafikte can güvenliği konusunda kalıcı ve sürdürülebilir çözümler üretebilmenin konuyla ilgili paydaş kuruluşların katılımıyla mümkün olabileceği gerçeği temel alınmıştır. 
Proje, hedef gruplara özgü "Güvenli Taşıt Hareketi", "Can Dostları Hareketi" ve "Sorumlu Vatandaş Hareketi" olmak üzere üç alt proje ile devam edecektir.
Kamuoyunda trafikte sorumluluk konusunda farkındalık yaratmak amacıyla hedef gruplara özgü eğitim modülleri geliştirilmiş, ulusal ve yerel medyada yayınlanmak üzere tanıtım filmleri çekilmiştir."

Trafikte Sorumluluk Hareketi'ne destek vermek amacı ile reklam filmlerinde Kenan İmirzalıoğlu, Grup Hepsi, Kenan Işık gibi ünlülerimiz de oynamıştır. Ayrıca yukarıdaki "Kaza" isimli reklam filminin yönetmeni ise Ezel Akay'dır... Trafikte Sorumluluk Hareketi'nin basındaki yansımalarını okumak için şuraya, Ezel Akay'ın yazdığı yazıyı okumak için ise buraya tıklayabilirsiniz...




*** Hepimiz bu sorumluluğun farkında olalım ve ona göre davranalım! ***



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...