24 Ağustos 2015 Pazartesi

Ahmet Hamdi Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü

Ahmet Hamdi Tanpınar'ın şiiri sembolist bir ifade üzerine kurulmuştur. Aynı anlatım tarzı romanlarına da zaman zaman sirayet eder. Ancak muhteva açısından metafizik eğilimleri ile estetik endişelerini şiire ayırdığı halde, sosyal temalar için nesri seçmiştir. Romanları, zengin hayat hikayesinden taşarak Türkiye meselelerine kendine has yorumlar getirir. Medeniyet değiştirme girişimlerinin insanımızı soktuğu çıkmazları araştırırken yaptığı tahliller, insanımız ve toplum yapımız açısından dikkate değer hükümler taşır. Saatleri Ayarlama Enstitüsü toplumumuzun bu değişme süreci içindeki durumunu, fertten yola çıkarak topluma varan teknikle anlatıyor.
{Arka Kapaktan}
 
 
Siyah Tayt Giyen Kız'ın önerisiyle almıştım kitabı.
Ve yine okumaktan pişman olmadığım bir kitap oldu.
Gerçi bu zamana kadar okumuş olmalıydım klasikleri.
Ama utanarak itiraf ediyorum ki okumadım.
Kütüphaneme katacağım daha birçok kitap var o yüzden.
Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü adlı kitabını ilk okumaya başladığımda "Ne kadar saçma şeyler oluyor böyle" diye bir tepki vermiştim.
Ancak mevzu bahis Ahmet Hamdi Tanpınar olunca daha derinlemesine düşünmek gerektiğini ayırt ettim.
Arka kapakta yazanlar ne demek istediğimi anlatmaya yeter de artar diyorum.
İçinizde benim gibi okumaya geç kalmış olan varsa bu kitabı, ilk fırsatta okusun diyorum.
 
 
 


2 yorum:

Oldu O Zamaan dedi ki...

kihkhkih beğendiğine sevindim minnoşum... favorilerim arasındadır her daim

adaşehir dedi ki...

Oldu O Zamaan; teşekkür ederim kuzum önerin için tekrar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...