14 Eylül 2014 Pazar

Belle {2013}

 



 
Yönetmen: Amma Asante
Yapım: 2013
Tür: Drama
Konusu:
Gerçek yaşanmış bir öyküden uyarlanmış bu film İngiltere'nin dünya köle ticaretinin başı olduğu bir dönemde İngiltere Yüce Mahkemesi Başkanı'nın oğlu siyahi bir kadından doğma bir kız çocuğunu büyütülmesi için aile malikanesine getirmesiyle başlar. Belle İngiliz aristokrasi kurallarına göre büyütülecektir ama gene de onlardan biri olabilmek için alınması gereken yol uzundur.
 
 
Dün uzun zamandır dönem filmi izlemediğimi fark ettim. Hemen açtım interneti, demek ki benim dönem filmi izleme zamanım gelsin. Seviyorum dönem filmlerini, romantik miyim ne? :) Modern filmlerden ziyade dönem filmlerinin kıyafetleri, atmosferi, kuralları, ortamı, malikaneleri vs. büyülüyor beni. Belle filmi izlenmesi gereken filmlerden biri bence. Yalnız son sahnede esas oğlanla yaşadığı bir durum var ki "yok artık o dönemde bu davranışı yapamazsın kızııımmm..." diye bir tepki verdim. İzleyin siz de görün bakalım o sahneyi bana katılacak mısınız :)
Bu arada İngiltere Yüce Mahkemesi Başkanı Belle ve kuzeninin bir portresini yaptırır gerçekten de. Bakınız son fotoğraf. Bu portre Kuzey Londra'daki Hampstead'da yer alan ve aile malikanesi olan Kenwood Malikanesi'nde 1922'ye kadar asılı kalmıştır; daha sonrasında ise İskoçya'daki bir müzeye götürülmüştür.
 
 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...