27 Ekim 2010 Çarşamba

Sana Büyük Bir Sır Söyleyeceğim & Başka Dilde Aşk

Sana büyük bir sır söyleyeceğim: "Zaman sensin."
Zaman kadındır...
İster ki;
Hep okşansın;
Diz çökülsün hep,
Dökülmesi gereken bir giysi gibi ayaklarına...
Bir taranmış, bir upuzun saç gibi zaman,
Soluğun buğulandırıp sildiği ayna gibi...
Zaman sensin, uyuyan sen şafakta ben uykusuz seni beklerken;
Sensin gırtlağıma dalan bir bıçak gibi...
Ah bu söyleyemediğim, işkencesi hiç geçmeyen zamanın;
Bu durdurulmuş zamanın işkencesi mavi çanaklarda kan gibi...
Bu göz susuzluğundan sen yürürken odada;
Bense bilirim büyüyü bozmamak gerektiğini...
Daha beter seni kaçak;
Seni yabancı bilmekten;
Aklın ayrı bir yerde, gönlün ayrı bir yüzyılda kalmaktan...
Tanrım ne ağırdır sözcükler...
Asıl demek istediğim bu...
Hazzın ötesinde sevgim;
Hiçbir zararın erişemeyeceği yerde bugün sevgim...
Sen ki benim saat-şakağımdan vurursun...
Boğulurum soluk alıp vermesen;
Tenimde bir duraksar ve yerleşir adımın...
Sana büyük bir sır söyleyeceğim:
Her söz,
Dudağımda dilenen bir zavallı...
Acınacak birşey ellerin için, kararan bir şey bakışının altında... 
İşte bu yüzdendir sık sık "Seni Seviyorum" deyişim;
Boynuna takabileceğin bir tümcenin, o parlakça kalp kristali...
Kaba konuşmamdan gücenme benim.
Bu konuşma, ateşte şu tatsız cızırtıyı çıkaran sudur o kadar...
Sana büyük bir sır söyleyeceğim:
Bilmem ben, sana benzeyen zamandan söz açmayı...
Bilmem senden söz açmayı, bilir görünürüm...
Tıpkı uzun bir süre garda el sallayanlar gibi;
Gittikten sonra trenler;
Bilekleri sönerken, yeni ağırlığından gözyaşlarının...
Sana büyük bir sır söyleyeceğim: 
Korkuyorum senden,
Korkuyorum yanınsıra gidenden;
Pencerelere doğru akşamüzeri, 
El kol oynatışından, söylenmeyen sözlerden...
Korkuyorum hızlı ve yavaş zamandan...
Korkuyorum senden...
Sana büyük bir sır söyleyeceğim:
Kapat kapıları;
Ölmek daha kolaydır sevmekten...
Bundandır işte benim yaşamaya katlanmam sevgilim...


( LOUIS ARAGON )




Şiir belki tanıdık gelebilir size... Benim "Başka Dilde Aşk" filminden duyup sevdiğim bir şiir (filmde geçen mısraları italik yazdım)...  


Başka Dilde Aşk filmini izlemeyeniniz var mı bilmiyorum ama bu film bence tam izlenilesi bir film...Konusunu uzun uzun yazmayacağım burada, ama merak edeniniz varsa  moroccom'un şuradaki yazısını okuyabilirler...  


*şiir "divitt.net"; fotoğraf "vuda.deviantart.com" sitesinden ödünç alınmıştır...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...