2 Mart 2015 Pazartesi

Kapadokya'da Balayı: Göreme & Avanos {Part-8}




Kapadokya'da Balayı serimize devam ediyoruz.
Demiştim size oldukça uzun bir yazı olacak diye :)
Uçhisar'dan Göreme-Merkez'e doğru giderken uğranılan duraklardan bir tanesi "O Ağacın Altı".
Burası Göreme panoramasına sahip en güzel vadinin bulunduğu yer burası.
 

Göreme'den Avanos-Merkez'e doğru giderken uğradığımız bir diğer yer arasında "Zelve Örenyeri Açık Hava Müzesi" de vardı.
daha önceden bahsettiğim gibi müze kartınız olursa daha avantajlı ve rahat oluyorsunuz.
Buradaki peri bacaları diğerlerine nazaran daha pembemsiydi.
 



Avanos-Merkez'de yer alan cami ve sallanan köprü bana bir an Adana'yı hatırlattı, sanki Adana'nın minyatür hali gibiydi. 


 







Avanos-Merkez'de yer alan bir yerle tanıştırmak istiyorum sizi:
Adındaki gibi burası gerçekten de dededen toruna geçen aile işletmesi.
3. ve 4. resimdeki şekil bir kalem ile çiziliyor el işçiliği var yani.
Bu çizimlere de Rapido diyorlar.
Tabi ki buradan elimiz boş çıkmadık :)
Hatta fazla bir şeyler de almış olabiliriz.
Ama bu sefer benim suçum değil, kocacım sevdiceğim♥ dayanamadı :)
Bu arada isteyen olursa bizzat topraktan çömlek yapabiliyorsunuz.
Ben cesaret edemedim tabi, biliyorum üstümü çok rahat kirletebilirim çünkü :)
 
 
 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...