28 Temmuz 2013 Pazar

Peter Prange - Son Harem

Kütüphanede ilgimi çekmişti kitap ismiyle. Arkasındaki yazıyı okudum, hımm güzele benziyor dedim. Başladım okumaya. Ama kitap gitmiyor bir türlü. Ya sabır diyorum her okuduğum cümlede. Hadi diyorum, devam et okumaya ama olmuyor olmuyor olmuyor. Neden? Çünkü Osmanlı Padişahlarından 2.Abdülhamit Han öyle bir anlatılıyor ki!!! Gerçekten hiç bilmeyen birisi olsa der ki "Iyy ne kadar kötü bir imparatorlukmuş Osmanlı. Ne kadar keş (her yönden), akılsız, düşüncesiz, hiçbir şey yapamayan, hiç bir şeye tek başına karar veremeyen...vs. (siz buraya tüm kötü şeyleri sıralayıverin bir zahmet) bir padişaha sahipmiş." Ayrıca 2.Abdülhamit Han'ın sadece bir tane erkek çocuğu olduğunu yazıyor kitap, adı da Bülent (imiş). Çocuğun annesiyle bir karar almışlar başka bir çocuk doğmaması için, sadece o kadından değil bütün kadınlarından çocuğu olmayacakmış, karar öyleymiş (!). Sadece ben mi böyle hissettim bilmiyorum ama okudukça içime gururuma dokundu, tekme tokat bana dalmışlar gibi hissettim. Bizim tarihimizle (bütün Osmanlı İmparatorluğu tarihiyle ve padişahlarıyla) hiç mi hiç alakası yok.

Kısacası; Okumayın, Okutturmayın!

Meraklısına; şurada kitabın arka kapağında yazanlar var...



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...